Thursday, April 19, 2012

Breakfast @ Lucullus (早餐@龍島) review

Lucullus 龍島

Location:
7750 Kennedy Road, Markham (14th Avenue & Kennedy Road)
Phone: (905) 513 1188

Went to Breakfast at Lucullus. I love going there to eat their steam mushroom & chicken rice.
They always got those sold out very fast! Last time I went there at 2PM, & the rice are all gone.

Steam mushroom & chicken rice 北菇滑雞飯 $4.19
- comes with a drink (coffee or tea)
- I eat the rice with soy sauce, it's so good with soy sauce!!!

Grace

29 comments:

  1. 嗰道啲北菇鳮飯好有名,我都食過好好味,價錢又便宜。好多人食嗰飯盒之後叫嗰drink飲食件西餅,一樂也。不過我通常都去黃金嗰間。㚷覺得便間好坐D,食物quality是否一樣

    ReplyDelete
    Replies
    1. 我未試過去黃金果間食呢.
      有無食佢地個肉餅飯呢? 都唔錯啊!

      Grace

      Delete
    2. 有呀,都有食。𣎴過去龍島多數都係買西餅蛋糕,好小食飯。

      Delete
    3. 未試過佢地D 西餅蛋糕, 好無食啊? D麵包又得唔得?

      Grace

      Delete
    4. 西餅麵包都唔錯。蛋撻有酥皮和普通皮。不過一定要試嗰隻almond crispy cookie$8.5一包。蛋撻最好味都係新鮮出爐。妳話係唔係

      Delete
    5. almond crispy cookie sounds YUMMY =D thanks for letting me know =)
      對啊, 熱辣辣的蛋撻~~~ =)

      Grace

      Delete
  2. 雖然我好鐘意食雞,但早午餐或飲茶之類就一定唔會食飯,龍島早餐重有乜好嘢呢?

    ReplyDelete
    Replies
    1. 對啊, 好似Frank話蛋糕蛋撻之類.
      聽講黃金果間既蛋撻唔錯呢. (我自己不嬲食開Time Square入面間"雅閣"既蛋撻)

      Grace

      Delete
    2. 如果食雅閣,我想㚷多數喜歡食酥皮嗰隻蛋撻喇。唔知有沒估錯

      Delete
    3. 啊! 哈哈, 對啊! 我都係買酥皮啊! 但係只係因為屋企人鍾意食酥皮多D.
      我酥皮同餅皮都肯食, 不過對啊, 我會揀酥皮多過餅皮.
      但係如果餅皮整得好既, 我都會鍾意呢. 邊間餅皮蛋撻好食啊?

      Grace

      Delete
    4. 妳可以試試龍島。雖然唔及香港啲好食,但係都唔錯。幾時去龍島買餅皮同酥皮,睇邊隻好食D

      Delete
    5. 我未試過龍島D蛋撻, 但成日聽人講話龍島D蛋撻好食. 一定要試試.
      不過我星期2就去Montreal呢, 可能番黎先買啦=)

      Grace

      Delete
    6. oh!唔知㚷幾時返呢。想必嗰blog會靜咗落呢。又或者係Montreal㚷都不停寫㚷個blog,咁就有好多吔睇。上Montreal知唔知有mug好買呀

      Delete
    7. 星期6晚番. 我會盡量搵時間寫BLOG啊, 我隔幾個月就去一次架.
      好多靚野食, 不過比起多倫多就貴好多啦當然
      Montreal我會介紹一間好出名既bagel店啊! 同埋食專食Mussel青口既店啊, 千奇唔好走開 =D

      Grace

      Delete
    8. OH! 睇錯野, 以為你問有咩好食.
      有咩好買啊? 有啊, 有間賣bagel好出名, 我成日買好多打芝麻bagel送比toronto既親戚
      重有有隻朱古力, it's dark chocolate with bacon in it, 好新鮮既配搭啊, 味道都唔錯啊.
      呢2樣野你岩唔岩啊? 我可以幫你買啊

      Grace

      Delete
    9. 唔!等我估下。Bagel應該是F....nt。唔知㚷會唔會去食出名Smoke meat 呢

      Delete
    10. 啱呀。好呀。辛苦喇

      Delete
    11. 對不起啊, 我忘記間野叫咩名=_=""
      你想要邊樣??

      Grace

      Delete
    12. Cinnamon 同埋芝麻一同半打就可以。㚷去唔去Schwartz食smoke meat,呀

      Delete
    13. 好似無cinnamon的呢. 只有黑色一點點果種同埋白芝麻果種.
      人地教買左番黎記住要放係freezer冰格, 想食既前一晚就放番係下面雪櫃解凍.食果陣就toast番佢.
      睇下親戚安排, 因為最主要都係去探佢地.

      Grace

      Delete
    14. 順路先至好買,唔好特別去買。Poppy seed我不喜歡食。探親最緊要。玩得開心D。等睇㚷D blog

      Delete
    15. 有可能落埋Quebec, 睇下時間安排去唔去到.
      各位, 我去訓覺覺啦zZz, 聽朝一早就去Montreal滿地可。
      我會盡量抽時間寫下blog同大家聯絡!

      Grace

      Delete
    16. 影多D相,食多D吔,記得帶相機呀. Have a nice trip

      Delete
    17. thank you! 應埋你地D comments就會去打新POST.

      Grace

      Delete
  3. 早歺可以喺蛋糕蛋撻之類加杯奶茶或咖啡

    ReplyDelete
  4. Hi! I am really glad to have found this blog because we are planning to visit Markham, Toronto next month. Now I know where to take my family for food on the trip. I was wondering if you know any good places for prescription eyeglasses. The prices for eyeglasses in the NYC areas are outrageous. Thanks in advance! Great blog!

    ReplyDelete
    Replies
    1. I'm so glad you found this blog helpful =) thank you!

      eyeglasses.. I didn't know any specific places (because I usually go back to Hong Kong to get my glasses) But I heard the ones at Pacific Mall are not bad.

      Here are some places you MUST MUST try!
      1. fine japanese food (no sushi) - Guu Izakaya: http://grace510.blogspot.ca/2012/03/guu-izakaya-review.html
      2. All you can eat (sushi) - Sano Sushi: http://grace510.blogspot.ca/2012/01/sano-sushi-review.html
      3. Middle East food - ME-VA-ME: http://grace510.blogspot.ca/2012/02/me-va-me-review.html
      4. Lamb Kabob @ Pacific Mall: http://grace510.blogspot.ca/2012/01/pacific-mall.html
      5. Vietnamese - Saigo Star: http://grace510.blogspot.ca/2012/01/saigon-star-restaurant-review.html
      6. Korean - Song Cook's Authentic Restaurant: http://grace510.blogspot.ca/2012/04/song-cooks-authentic-korean-restaurant.html

      Check out these links, I have all the information about the places (phone & exact address)

      Grace

      Delete
    2. If you are a Costco member try Costco as well for your prescription glasses

      Delete