Monday, April 9, 2012

Kenzo Japanese Noodle House review

Kenzo Japanese Noodle House

Location: 6180 Yonge Street, North York
Phone: (416) 229-4526
Hours: Tuesdays CLOSED!

Sho-yu Ramen with Chasu $10.45
- soy sauce soup base. not bad =) i finished the soup
- the chasu (pork) is kind of dry =/ or I guess I just don't like the chasu
- love the egg =) "soft-hearted egg" YUMMY!
- the ramen noodle is pretty good

Tonkotsu $10.95
- we asked them to add spice in it (spicy)
- we ordered this because it says it's the Kenzo no.1 taste!
- it's pretty good

Menu:

Environment:
- it's not a good choice for group dinner, since it's a really small & tight place: 5 four-people-tables, 3 two-people-table (total 26 seats)
- there is parking lot in the front and at the back of the store (google map before you go)
- it's mostly korean there, 99%

Food:
- pretty good, nothing really special though
- I guess I won't go back though, not that the food is bad or anything, it's just there is nothing so special that makes me want to go back. I rather go other places and try something new.

Grace

14 comments:

  1. Replies
    1. 我唔係對拉麵無興趣,不過妳都話場普普通通無乜驚喜,睇相又真係一般,重去試咩,哂咗啲quota啦!

      其實我好鐘意食麵,意大利pasta除外,尤其是鐘意食雲吞麵,但GTA無一間掂,大多數啲麵唔夠爽口彈牙,其次就係湯底唔掂,依家都無邊間有自打麵,通常都由幾家麵廠供應(海天、鴻運),話雖如此,同一種麵,淥麵的技巧好重要。以下依次排例好壞 (個人口味)

      雲吞仔(旺角-要睇邊個淥麵)
      沾仔記 (Hwy 7)
      雲吞仔(Brimley/Sheppard)
      南園 (Hwy 7 Time Square)
      富豪 (Spadina/Dundas)
      經濟 (Hwy7 唔知執咗未)
      雲吞生 (Market Village-唔掂)
      雲吞棧 (Hwy 7 /Warden-好唔掂,唔知執咗未)

      重有幾間更加唔使講。

      Delete
    2. 我平時食開沾仔記..
      我重未去試雲吞仔呢=/

      Grace

      Delete
    3. 雲吞仔以前都係沾仔記,不過後來分家改咗名,牆上掛畫仍然是沾仔記的。

      Delete
    4. 但係見好多人話雲吞仔好食, 好想去試.

      Grace

      Delete
    5. 雲吞棧應該未執掛, 三幾個月前去過, 而家冇去lu, 原因係唔知點解食完佢地嘅雲吞麵; 個胃頂住頂住, 係咪同鹼水有關?

      Delete
    6. 應該同鹼水有關,所以傅统麵檔通常有酸瓜酸蘿蔔之類附送不過已好少見,但仍有浙醋,一方面可用作調味,另一方面可中和鹼性,下次你食完麵飲一羹包你無事,重可以幫助消化添。:)

      Delete
    7. Dan 哥,你聽過走鹼未?新鮮打好嘅麵要經過走鹼程序,即是要放+個八個小時先至無鹼味,你嗰次食嘅可能太新鮮未放夠時間。

      Delete
    8. 飲醋就得? 唔怪得知啦, 我生平好少食酸嘢, 食麵加醋就從未試過, 下次係唔係都飲啖醋頂住先.

      唔只一次係咁, 其實次次都有頂住嘅感覺, 直至最後忍無可忍; 除牌收場.

      Delete
    9. 你食雲吞麵完全唔落醋嗎?? 我食果陣一定加醋, 細細個就咁食lu, 唔記得邊個教既. 好好味啊落醋.

      Grace

      Delete
    10. 講真冇人教我食雲吞麵要落醋, 我成日覺得落咗醋咪食唔到真正雲吞麵嘅味道, 原來誤解咗?

      Delete
    11. 無乜規定嘅,個人口味啫,我只不過講下落醋嘅作用,我自己都不一定落醋。試雲吞麵有無料到,第一件事就係乜都唔落嗶啖清湯飲下,你就知有幾多斤両啦。

      Delete
    12. 唔知呢, 個個同我食親都叫我落少少醋. 上至爸媽下至朋友都係咁叫我.
      話怕會胃唔舒服

      Grace

      Delete